Organogram in potlood, recruitment strategie in steen: Wellness Pet Company

“Stroom is niet alleen een recruitment kantoor dat ons helpt vacatures in te vullen; het is ook een sparringpartner die meedenkt over de toekomst van onze organisatie.”

“Stroom is niet alleen een recruitment kantoor dat ons helpt vacatures in te vullen; het is ook een sparringpartner die meedenkt over de toekomst van onze organisatie.”

Achtergrond

Wellness Pet Company, opgericht in de VS en met bijna 100 jaar geschiedenis, is een van de grootste onafhankelijke producenten van premium honden- en kattenvoer. Het bedrijf zette de afgelopen jaren stevig in op internationale expansie, met een sterke focus op de Europese markt vanuit hun Belgische kantoor. 

Uitdaging

De groei van Wellness Pet Company in Europa bracht de behoefte om de interne organisatie strategisch te versterken. Het bedrijf had behoefte aan een partner die niet alleen ondersteunde bij het invullen van deze posities, maar ook als inhoudelijke sparringpartner kon fungeren.

De puppy-fase van Wellness Pet Company en Stroom

De samenwerking tussen Wellness Pet Company en Stroom Recruitment begon vijf jaar geleden. Toen besloot Wellness Pet Company om hun rekruteringsinspanningen anders aan te pakken. De HR-gerelateerde taken waren namelijk verdeeld over verschillende collega’s. Tijd om alles grondig te structureren en zo Wellness Pet Company voor te bereiden op een periode van groei.

Stroom zorgde voor stabiliteit en een vast aanspreekpunt voor rekruteringen binnen het Operations Department. De eerste rekrutering kwam al snel tot stand, en in de afgelopen vier jaar heeft Stroom maar liefst zeven belangrijke posities ingevuld. 

Het werd David Van Belle, Operations Director en voornaamste contactpersoon, meer dan duidelijk waarom het bedrijf voor Stroom koos. 

“We spraken plots met kandidaten die de juiste ervaring hadden, maar ook een culturele match bleken te zijn. ”

Een samenwerking waarvan je staart gaat kwispelen

De meerwaarde van Stroom stopte voor David niet bij het vinden van kandidaten. Hij ziet de meerwaarde vandaag vooral in de rol als sparringpartner die Stroom opneemt

“Stroom spreekt met honderden Supply Chain bedrijven. De inzichten die ze bij anderen krijgen zijn zéér interessant om mee te nemen in onze aanpak.”

David Van Belle bracht een bezoek aan de Stroom kantoren met het huidige organogram onder de arm. Samen met enkele Stroom consultants zette hij zich aan de tekentafel om het perfecte team voor de toekomst uit te tekenen. 

En dat gaat verder dan welke rollen er nodig zijn om de nodige groei te ondersteunen. Zo bekeken ze welke persoonlijkheid deze mensen best hebben. Maar vooral ook wat hun achtergrond is en hoe ze complementaire profielen kunnen inpassen binnen het team.

Een Supply Chain Manager als laatste deel van de roedel

Het meest recente voorbeeld dat als resultaat uit de strategische sparringsessies kwam, is de rekrutering van Frank. Toen David bij Stroom aanklopte met zijn plannen om naast hem een nieuwe Supply Chain Manager te werven, begon een stevige brainstormsessie. 

Planning Managers komen in allerlei soorten en gewichten. Wat waren de nuances die hier nodig waren? Ze kwamen tot de conclusie dat een complementair profiel met David nodig was. David heeft een goed gevulde rugzak met warehouse management. Iemand met ervaring in Demand Planning zou hier goed bij aansluiten.

Die persoon vonden ze in Frank. Samen met David vormt hij vandaag een effectieve tandem. Deze manier van samenwerken met een recruitment partner als Stroom heeft niet alleen geholpen om de juiste mensen aan te nemen, maar ook om het fundament van de organisatie te versterken voor toekomstige groei.

Advies voor concullega’s

“Ben je op zoek naar partners die niet alleen talent vinden, maar ook meedenken over de toekomst van je organisatie? Dan is Stroom de juiste keuze.

Hun netwerk en expertise zijn van onschatbare waarde, en ze werken met de menselijke benadering die je bij veel andere bureaus mist. Het resultaat? Ze hebben 80% van onze operations organisatie aangeworven, dat is een enorme meerwaarde.”

Woorden die we bij Stroom enorm appreciëren. Het is onze bedrijfsstrategie om op een dieper niveau impact te maken op organisaties. Dat doen we vanuit een gedegen sectorkennis en het challengen van rekruteringsopdrachten die onze richting uitkomen. Enkel zo maak je impact.

Ben je zelf benieuwd naar de inzichten die we voor jouw organisatie kunnen verkrijgen?
Neem dan vrijblijvend contact op.